Een jaar geleden sprak ik Bas voor het eerst mbt de marketing van mijn bedrijf. Ik bied mindfulness trainingen en stiltedagen aan, in die tijd uitsluitend nog voor particulieren. In ons eerste gesprek kwam Bas met een aantal handige marketingtips en vooral veel vragen. Die vragen bleven hangen en in de loop van de tijd volgden als vanzelf de antwoorden, zoals mijn huidige bedrijfsnaam: Blijst.
Toen ik op het punt stond mijn bedrijf verder te laten groeien en ook meer promotie richting bedrijven wilde gaan doen, heb ik Bas opnieuw om advies gevraagd. Daarbij de opdracht om vooral kritisch en opbouwend feedback te geven op mijn marketingaanpak in het algemeen, de verschillende promotiemiddelen die ik momenteel inzet en de effectiviteit en vindbaarheid van mijn website. Bas heeft zich goed hierin verdiept en mij voorzien van een mooi pakket gericht en praktisch advies, waarmee ik nu prima zelf aan de slag kan. En ik heb uiteraard ook weer nieuwe vragen gekregen waar ik over na ga denken.
Bas draait geen standaard verhaaltje af, maar luistert echt naar de vraag en verdiept zich daar goed in. Hij heeft enorm veel ervaring bij grote bedrijven, maar duidelijk ook kennis van mkb bedrijven. Dat maakt hem een goede adviseur en sparringpartner. Hij geeft helder, praktisch advies waar je wat aan hebt en dat inhoudelijk ook goed onderbouwd is. Als dit advies de groei gaat geven, die ik verwacht, kom ik volgend jaar zeker weer terug voor een vervolg!